Jedward Stockholm - Dag 1

Okej, nu är det väl dags att skriva om den underbara helgen som just passerat. Efter allt kul som hände i Malmö var jag och brudarna bergsäkra på att det inte kunde bli lika amazing i Stockholm, men att det ändå skulle vara värt att åka upp dit. Vi bokade vandarhem utan att ha någon aning om var killarna skulle bo, och fixade tågbiljetter utan platsboking i hopp om att inte bli bortkörda efter halva resan. Snacka om att vi var nojjiga! När jag och Steffi hoppade på i Hässleholm satt redan Fialisa på tåget. Vi lyckades hitta den ENDA lediga 4-platsen i hela tåget, dock kunde vi lika gärna bli bortkörda av någon som bokat platserna... Linda hoppade på i Alvesta och på tåget satt vi och snackade om våra förväntningar. Jag hade verkligen fjärilar i magen hela resan. Jag hade ju DMat killarna lite och frågat om flygtider och så och dom hade lovat att berätta när flyget landade och så. Så ca två timmar innan vi är framme i Stockholm kollar jag mina DM och ser det här:
Paniiik! Vi kollar upp flygen och ser att det från Dublin landar klockan 15.25, vilket betyder att vi kommer hinna dit, dock måste vi släpa med oss all vår packning för vi hinner inte checka in! Vi ringer upp Mathlida som kommit med ett annat tåg och redan är i Stockholm och ber henne köpa biljettremsor så vi kan ta oss till Arlanda. Samtidigt försöker vi fixa oss så snabbt som möjligt på en stinkande tågtoalett, vilket inte gick suberbra, hahaha! På Stockholms Central möter vi upp Mathilda, rusar till tåget som ska ta oss till '''''''''' där vi sen ska byta till ett direkttåg till Arlanda. Och missar det... Jag fick seriös panik, men som tur var upptäckte vi att nästa tåg skulle gå om en kvart, så vi fick så snällt sitta och vänta. Allt flyter på, vi bytar tåg, anländer till Arlanda 5 minuter innan flyget landar i high-heels och hyfsat fräscha. Puuuh. (Ska tilläggas att vi haft ett jävla flyt hela helgen, allt har gått smooth!!!) Det går inte att missa skaran av ca 50 Jedheads som entusiastiskt sjunger i ankomstssalen. Spänningen var på topp!

Folk börjar skrika som galningar, sjunga Lipstick och ut från hallen kommer John som direkt blir påhoppad och kramad av massvis med fans. Gullig som han är får alla kramar och sånt. Jag och tjejerna står en bit bak, jag vet själv hur första mötet var och tyckte liksom att de andra som inte träffat killarna tidigare kunde få sin tid med dom. Men när John får syn på oss ler han, tränger sig igenom skaran och kramar oss alla. Jag vet inte vad han sa till dom andra men till mig viskar han "I've read all you DM's, you're so cool" och påpekar att jag har kvar mina coola piercingar (två veckor senare sitter dom fortfarande där dom ska, haha) vilket gör att blickarna vänds mot mig... Jag hatar verkligen när folk stirrar men lyckan över att få träffa dessa helt underbara killar gjorde att jag inte brydde mig. Arlanda var rätt kaotiskt, men jag lyckades få någon bild och blev inspelad när jag gick förbi och vinkade bredvid Linda och Mathilda. Känns helt sjukt att veta att jag finns med på deras mobil!

Anyways, John och Edward hoppar in i sin taxi och kör mot Stockholm City medans vi drar oss mot bussen. Väl i Stockholm letar vi upp vårt vandrarhem, fräschar upp oss och ska just börja planera dagen då Mathilda upptäcker att Universal Music har fått finbesök, JEDWARD!!! Vi rusar ut och yrar rundor efter två taxibilar, får googla adressen då vi glömt kolla upp den tididgare och börjar sedan vårt oavbrutna påmanande att chauffören ska köra snabbare. När vi kommer fram är det absolut tomt och vi ba okej... Var fan är alla? Då hör vi killarna sjunga i ett fönster och vi ropar på dom (Malmö flashbacks). Edward sticker ut huvudet genom fönstret och börjar skratta åt hur snabbt vi tagit oss dit. John kikar också ut och de börjar ropa "Juliet, Juuliiieet", "Ooh, Romeeo" och vi dör av skratt haha. Sen ropar John "Nicoole" och pekar på mig vilket får mitt hjärta att stanna upp några sekunder :') De frågar om vi är törstiga och Edward agerar bartender från fönstret på första våningen och skickar ut Cola och Loka till oss och de andra fansen som anlänt. Sen kommer de ut ett tag, kramas, tar bilder och bäst av allt - Edward snackar i telefon med min underbara vän Candice! Jag ringde faktiskt hela vägen ner till England för att hon skulle få säga hej, lyckan när han tog luren var obeskrivlig, både för henne och för mig. Hahaha, hade visst en blomma i håret som Edward tog bort, snacka om att jag blev chockad när han började pilla i mitt hår hahaha!! Tillbaka till saken, efter ett tag måste killarna dra vidare men när jag ber Edward tweeta deras hotell ler han finurligt, gör "I'm watching you" tecknet innan han hoppar in i taxin med John för att bli bjuden på mat och bli intervjuad av "Frida". Vi drar och käkar och tar oss till vandrarhemmet för att chilla lite. Efter en stund tycker vi att det är dags att dra ut och leta upp deras hotell eftersom det varit total twitter-torka på @planetjedward. Just som vi promenerar ut från Kungsholmen får vi veta att de nyss tweetat sitt hotell, vi hoppar in i en taxi och är på plats först. Linda ser John och Edward inne på 7 Eleven bredvid hotellet och vi går in för att köpa dricka och säga hej. John går fram till mig och man kan verkligen se att anstränger sig för att få det rätt när han på stakande svenska säger "J-jag äälskar dej". Jag börjar flina och svarar "Jag älskar dig med". Då får han något bestämt över sig och upprepar "Jag äälskaar dej" precis som för att övertyga mig ytterligare. Vi går bort till deras hotell och tar lite fler bilder, snart dyker resten av fansen upp och i samlad skara drar vi in i parken där vi gungar, filmar Edwards försök att åka rutchbana och hittar en dusch mitt i allt... Och alla vet vad Edward + dusch betyder. John börjar sjunga någon gullig kärlekssång och jag kan inte sluta titta på honom, vilket han märker och börjar le samtidigt som han fortsätter sjunga... *dör*.

I ALLA FALL, vi och alla de andra coola Jedheadsen är med killarna säkert två och en halvtimme i parken innan det är dags för dom att gå upp på rummet. Just när alla står i en halvcirkel runt entrén till hotellet tittar John på mig, ler stor och säger "Your piercings really suit you". Gissa om jag fick andnöd eller vad! Alla fansen kollade naturligtvis på mig men jag brydde mig inte, jag var så otroligt glad och kunde inte ta blicken från John.. :') Tillslut gårr de in, vinkar hejdå och åker upp i hissen. Vi drar oss tillbaka till vårt vandrarhem med huvudena fyllda med tankar!

Tåget till Arlanda
@ Arlanda
@ Universal Music!
LMAO Steffi fastnade i flaskan hon fått av Edward!!!
Utanför killarnas hotell på kvällen
John i mitt knä haha!
Sötaste Fanny!
Edward går loss på lekplatsen


Allt som allt var första dagen helt underbar, vi fick sjukt mycket tid med killarna och vi hade det verkligen jättekul! Ska på dansträning nu, börjar nog skriva på dag 2 när jag kommer hem! Kärlek / Marie Nicole

Kommentarer
Postat av: Anna

Så häftigt! Gissa om jag är avundsjuk, speciellt på dem två sista bilderna! Hoppas du skriver mycket mer, jag läser! Kan inte få nog av dem, jag var på Gröna Lund men lyckades varken få autograf eller bild med dem, fast det var så roligt att se dem!! :D

2011-07-13 @ 20:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0