Jedward Stockholm - Dag 2

Då är det väl dags att fortsätta berätta om den underbara helg som passerat!
På lördagen steg vi upp rätt tidigt för att ta oss till killarnas hotell till fots, vilket tog ett tag eftersom vårt vandrarhem låg på Kungsholmen och killarna bodde på Östermalm. Vi började promenera runt halvåtta tiden vilket var JÄKLIGT onödigt för sen fick vi sitta och vänta utanför hotellet i två timmar... Dock fick jag träffa massor av mina twitter följare vilket var riktigt skoj, vi hade en mysig morgon sittandes på muren vid Scandic. Solen sken och alla var på bra humör! Vid tiotiden kommer killarna ut från hotellet och fansen får ta bilder. Vi står och snackar med dom ett tag men sen kommer vakten och säger att det är dags för killarna att dra. Långt innan har jag och tjejerna haft en plan - vi ville betälla vår taxi precis samtidigt som killarna och åka bakom dom! Det har alltid varit en dröm för mig att hoppa in i en taxi och ropa till chauffören "FÖLJ EFTER DEN DÄR TAXIN FORT SOM FAAAAN" och jag ville verkligen att den skulle bli sann.
Dock kom vår taxi tidigare och vi var tvugna att hoppa in, nedslagna som tusan. Vi hade just börjat köra runt det lilla grönområdet då vi ser killarnas taxi börja röra sig! Vi får i princip panik och börjar tjattra om att vi skulle väntat någon minut till då vår taxichaufför frågar om de också ska till Grön Lund och om vi ville åka bakom dom. Vi svarar "jaaaaaaaaa för helveeteeee". Då kör taxichauffören in till trottoarkanten och stannar. Vi ser hur killarnas taxi närmar sig... Vi börjar skratta och smådansa i baksätet, och precis när killarnas taxi kör förbi vår, tutar vår underbara, fantastiska, supersnälla taxichaufför som en galning så att killarna kollar ut, ser oss i taxin och vinkar!!! :') Sen drar vår chaffis upp volymen på radion och vi åker precis bakom taxin med JOHN OCH EDWARD I!!!! Vi kan se dom vända sig om i sina säten genom den tintade runtan för att se exakt vilka som är i taxin, man ser att de skrattar och vevar ner rutorna för att vinka till oss och göra peacesigns! Vi vinkar tillbaka och i en sväng lutar Edward sig ut genom hela fönstret och vinkar till oss medan vi har värsta RAVEPARTYT i vår bil! Vår taxi följer efter killarnas hela vägen in backstage, där vi tackar vår chaffis så sjuuukt mycket, betalar (med rejäl dricks) och kramar John & Edward som frågar hur vi lyckades! Jag berättade om hur det alltid varit min dröm att typ förfölja någon i en taxi, hoppa in i baksätet och bara : FOLLOW THAT CAB, NOOOW! De tycker vi är sjukt awesome, och frågar om vi kan ta en bild (se längre ner). Edward frågar mig hur mycket pengar jag har och börjar rota i min plånbok och vifta runt med mina sedlar hahaha! *dog av skratt* Sedan utnämner de oss till sin egen personliga maffia, The Jedmafia. Inte förän då upptäcker vi att vinnarna av Fridatävlingen står där och väntar, hinner säga grattis och krama killarna hejdå innan det är dags för oss att göra entré på Grönan!

Efter den väääldigt lyckade taxiresan kommer vi in på Grönan där vi upptäcker att det inte alls är svårt att få bra platser nära scenen. Vi springer runt halva stället för att hitta en pappkartong att skriva på och använda som skylt. Just när killarna kommer upp på scen för genrepet håller vi på att skriva på skylten. Vi börjar sjunga och dansa som galningar och folket vid restaurangen började titta konstigt på oss. Vi rör oss fram mot scenen där vi träffar fler av Jedheadsen vi känner. Efter killarnas första genrep tar vi en promenad runt på grönan där vi käkar lite icecream ;) och tar det lugnt. När vi kommer tillbaka till scenen fixar vi ännu bättre platser nästan ända framme vid scenen. John & Edward kommer tillbaks på scen för att fortsätta med sitt genrep. Plötsligt får Edward syn på vår skylt, pekar på oss och säger högt i micken "It's the Jedmafia!" Vi blir superglada och om möjligt ännu mer taggade inför kvällens show. De säger även KALASBRA under intervjun på genrepet, vilket är vårt magiska ord som brudarna i the Jedmafia lärt killarna under deras första besök i Sverige! Awesome!

Anyways, det var verkligen en supervarm dag och det var en tjej som svimmade precis vid oss. Tydligen hade fler människor svimmat under eftermiddagen, men som tur var stod vi precis vid ett stängsel så vi fick vatten av de jättesnälla arbetarna som gick runt med vattenglas! Jag och Steffi gick och handlade pizzaslices till hela gänget innan showen började. När showen väl var igång var vi supertaggade, Linda och Steffi blev filmade när dom ravade loss till Lipstick och killarna gjorde ett helt fantastiskt jobb som alltid! Puliken var helt galen! Efter showen drog vi oss tillbaka mot Stockholm city, men på kvällen vid hotellet var det så sjukt mycket fans att vi inte hann träffa killarna alls. Dock stannade vi kvar och hängde med Sara, Jeanette, Fanny, Malou, Nora och andra coola Jedheads utanför hotellet. Jag och Linda var så trött att vi verkade fulla, finns videor på oss då vi raglar ner för trappan till vårt rum, ska dock inte läggas upp... På kvällen DMa jag killarna att det kändes helt konstigt att inte ha fått en godnattkram innan jag kröp till sängs utan att ana att nästa morgon skulle bli fantastisk den med!

Backstage med killarna! (Den gula saken i min mun är en lollipop)
Har inga direkta bilder från Sommarkrysset, jag tog inte speciellt mycket bilder alls men allt finns ju att se på nätet!

Nu är det dags för mig att avsluta, imorgon kommer den tredje och sista delen av min helg med John & Edward i Stockholm.
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Läste just dina blogginlägg om John & Edward och åååh vad jag är riktigt avundsjuk på er (jag kunde varken åka till Malmö eller Stockholm!) men du skriver så himla bra att det faktiskt nästan är som att jag var där med er ändå! :D

(några tjejer har skrivit lite drygt... de är nog jättetrevliga irl men sättet de har skrivit på har bara gjort mig ledsen snarare än taggad för deras skull)

Vad coolt att eran taxi hakade på deras, måste verkligen ha varit så häftigt att ha lyckats så bra med det!! :D

Ser fram emot att läsa mer!

och förhoppningsvis så kommer de till Göteborg nån dag så jag kan försöka mig på att få träffa dem också!

2011-07-14 @ 02:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0