Jedward Stockholm - Dag 3

Woohoo, dags för den tredje och sista delen om mitt möte med John & Edward Grimes i Stockholm! På lördagen hade jag och tjejerna inte fått träffa killarna på kvällen eftersom det var sjukt många fans där redan och vi hade stuckit tillbaks till vårt vandrarhem för att fräscha upp oss efter 7 timmar på Grönan. Jag hade ledset DMat dom att det kändes konstigt att inte få en godnattkram. Jag sov verkligen sjukt konstigt den natten och vid femtiden hade jag vaknat och tagit fram mina jeans, en myströja, strumpor och ställt skorna vid sängen, som om jag hade en känsla av att vi skulle behöva skynda oss sen. Tillslut blev jag ganska otålig och försökte väcka brudarna, utan resultat. Jag tjatade och tjatade, kände mig som en riktig surkärring faktiskt! Hahaha... I alla fall, tillslut fick jag nog och bestämde mig för att skrämma upp brudarna rejält. De visste alla att jag DMat killarna kvällen innan, så jag tog upp min mobil och skrek: "OMG JOHN OCH EDWARD ÄR PÅ VÄG HIT I TAXI BARA FÖR ATT JAG DMA DOM IGÅR!". Alla fattar att jag skojat utom Steffi som får panik och sätter sig käpprätt upp i sängen med håret på ända och med helt groggy röst säger "näääääääää?!?!". HAHAHA, gissa om vi dog av skratt!

Tjejerna kvicknade till lite och jag gick in för att kolla min twitter lite snabbt. Då ser jag att killarna nyss tweetat, de var alltså vakna!!! Jag ringde till Fanny som campat utanför hotellet med några andra Jedheads och hon berättar att John nyss kommit ut! Vi får riktig panik, som tur är var alla mina kläder nära till hands på sängen ch jag rusar runt med tandborsten i munnen samtidigt som jag hoppar i mina skor. Vi beställer taxi och 5 minuter efter att vi vaknat är vi på väg till killarnas hotell, osminkade och trött som ******. När vi rullar upp utanför Scandic Park vevar Linda ner rutan och vinkar och när jag hoppat ur taxin står John på andra sidan gatan och skrattar. Jag ropar "I am NOT kidding you, we woke up five minutes ago!" och går över gatan där jag möts halvvägs av en morgontrött John som sträcker ut armarna mot mig och ger mig den mest underbara kram jag någonsin fått :') Jag vill inte låta som en skrytmaja men den kramen förtjänar att berättas om i detalj, då det antagligen var höjdpunkten på hela Stockholmsbesöket! Vi stannar alltså mitt i gatan utan att kolla efter bilar, han drar mig nära och jag lutar huvudet mot hans axel. Han luktar sådär mysigt gott, mer nytvättade kläder än parfym. Han säger lågmält "I read you DM, 'Oh, I didn't get a goodnighthug'" för att retas och jag svarar "Yeaah, this has to be both a hug goodnight and a hug goodmorning". Jag känner hur han lutar, sitt huvud mot mitt och hans armar håller om mig hårt och nära, jag kan känna värmen från honom i den lite kyliga morgonluften. Jag lovar, kramen slutar aldrig, han bara stod kvar där och höll om mig trots att fler fans anlände och stirrade på oss. Om jag tyckt mig ha känslor för killen förr är det INGENTING mot vad jag har nu.

Okej, jag blev lite medryckt där, ska inte dra ut på morgonkramen något med. Efter att ha kramat om de andra tjejerna och snackat lite allmänt om våra ökända taxiresor frågar John helt oroligt var vi höll hus gårkvällen & att dom saknat oss där. Vi berättar att vi stack till vandrarhemmet för att fixa till oss lite och att de just gick in när vi kom. Han tycker det är jättegulligt att vi ansträngt oss för deras skull och säger något i stil med "You were ready for a night out, and then you're like ***** *****" Ja, han svor där men jag ska nog inte skriva vad han sa eftersom jag inte är 100% på ordföljden och han sa det ganska privat hahaha! I alla fall, vi går bort och hälsar på resten av våra kompisar som campat vid hotellet, sedan säger killarna att det är dags att gå och handla frukost. Vi börjar irra rundor efter ett McDonalds samtidigt som vi går och snackar med dom andra Jedheadsen, vi var väl ca 15 stycken tror jag. Vi upptäcker att McDonalds är stängt med går över till7 Eleven på andra sidan gatan istället. Kan ni gissa vad killarna säger då? Att dom bjuder alla på frukost, vi får ta vad vi vill ha. Fattar ni så sjukt snälla dessa människor är? :') Edward börjar fråga oss om lite olika skivor i butiken, bland annat undrar han vem Carola är hahaha! Dessutom visar han upp Veronica Maggios skiva och frågar om den är bra, och jag berättar att hon är min svenska favortartist! De hade tydligen fått ett exemplar signerat av henne. Efter att ha köpt frukost drar vi oss tillbaka mot hotellet, och när vi går förbi McDonalds ropar Edward till några av arbetarna utanför: "YOU WEREN'T OPEN FOR ME AND MY GIRLS, SORRYYY!" Arbetarna såg inte lite förvånade ut eftersom han syftade på de 15 brudar som svärmade runt honom hahaha! Tillbaka vid hotellet går killarna in för att käka hotellfrukost och vi andra lägger oss och chillar på filtar utanför. När killarna kommer ut igen tar de bilder, får presenter och kramas med fansen innan det är dags för dom att dra till Arlanda.

Jag tänker faktiskt inte skriva om vår fortsatta upplevelse just nu, dels för att jag inte har tid men även för att jag inte mådde speciellt bra sen. När jag har tid och ork att tänka på det får ni veta resten! Med detta avslutar jag min historia om hur jag träffade John och Edward i Stockholm denna helgen! Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Christa.

MEN AH. Jag ville också stanna kvar till Söndagen. Fml.

Låter som om du hade sjukt kul iallafall, och jag är sjukt glad för di skull medan jag blir kallad weirdo när jag snubblar. HAHA. :')

2011-07-14 @ 16:43:53
URL: http://opavas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0