Sluta nu Nicole!

Nu är det verkligen dags för mig att lägga av. Jag är trött på att gå runt och tycka att jag själv suger. Jag är bra. Jag kan göra massvis med saker, mycket bättre än många andra! Jag är duktig i skolan, jag ska vara stolt över mina betyg istället för att skämmas över att vara klassens pluggis. Jag ska le och säga tack när folk säger att jag är bäst i min dansgrupp istället för att titta bort och bli irriterad. Jag ska vara stolt över mig själv och de saker jag kan istället för att haka upp mig på de saker jag inte kan!

Till exempel min sång. Jag har alltid haft en ganska dålig sångröst, men jag har verkligen utvecklats en hel del på den senaste tiden genom att jag tränat i flera timmar varje dag. Jag vet att jag kan sjunga rätt fint då och då, men ändå VÄGRAR jag tro på folk som säger att jag är duktig. Jag ska sluta upp med det, ta alla kommentarer med mig vidare i livet och när det kommer dåliga dagar ska jag titta tillbaka på alla snälla saker som folk sagt och tänka "Jaa, han tyckte i alla fall att jag var bra!".

Jag har kommit över det här med mitt utseende för länge sen. Gud, arvsanlagen eller vem/vad det nu är som bestämmer hur vi ska se ut har gjort sitt jobb, nu är det min tur att ÄGA det jag har! Till alla där ute med dåligt självförtroende, lägg ner! Ni är alla vackra, ni måste bara våga visa det! Ni KAN göra allt ni vill, ni måste tro på er själva, jag kommer alltid tro på er! Kämpa, ni är värda att få precis allt ni vill ha och lite till! Blicka framåt, det ska jag i alla fall göra! Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker inte heller att jag har bra sångröst. Men jag tycker inte heller att jag har dålig. Träning ger färdighet..även inom sång! Tack :')

2011-07-15 @ 02:04:09
URL: http://matildatimonen.devote.se
Postat av: Moa

Bra att du börjar inse att du är bra på saker! Man ska inte hänga upp sig på det man är dålig på, men det är ofta det vi gör... Du är sjukt söt och jag diggar din stil!

2011-07-16 @ 01:00:36
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sjukt fint&bra skrivet!!

Som du säger, alla är vackra man måste bara våga visa det!

Alla är värda ett självförtroende

och att kunna känna sig stolt och

Nöjd över den man är .. Precis så som man är skapad



Som jag skrev förut man vill bara läsa mer när du skriver!

Det är så bra/fint =:)

2011-07-16 @ 12:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0